CNCPT Store

conceptstore

CNCPT Store

07/08/2018 in Artikelen

CNCPT Store: de plek voor knippen, waxen en koffie drinken

Koffie, wax en kapsalon in één pand. In een notendop de succesformule voor CNCPT Store. Sinds 23 juni is dit vernieuwende concept actief in de Zwolse binnenstad. Angelique van Dijk en Rilana Damman store managers: ,,Wij willen zorgen voor de perfecte beleving.”

CNCPT heeft een drie maanden durende verbouwing achter de rug, waarin alles werd klaar gemaakt voor de grote opening. Miss Nederland Nikki Ophey knipte het lint door, terwijl een barista en dj Etienne la Faille voor het feestelijke tintje zorgden. De keuze voor de Klokkensteeg was geen moeilijke. “Sinds een jaar of drie is het Eiland echt in opkomst, met een aantal authentieke ondernemers. Daarom ook hebben we een terras buiten, zodat we in de aanlooproute zitten richting de binnenstad.”

Wie voor het eerst binnenkomt in het pand aan de Klokkensteeg 2 kijkt de ogen uit. Werkelijk alles ziet er tiptop uit. De zaak is opgedeeld in drie delen: een koffie en thee winkel met een coffeebar, een waxsalon en de kapsalon. “CNCPT staat voor verbinden en het behouden van je eigen identiteit binnen het concept”, vertelt Angelique van Dijk, manager van CNCPT Store. In dit geval gaat het om Kaldi, dat koffie en thee winkel met een coffeebar voor zijn rekening neemt. Daarnaast is het de store voor het kopen van koffiemachines, koffiebonen en losse thee. De waxsalon wordt gerund door Delete Professionals in Waxing, een partij met inmiddels op meerdere plaatsen in Nederland salons. “Beide partijen zijn experts op hun vakgebied. CNCPT is een blend van sterke merken die samenwerken”, stelt Angelique van Dijk. Het interieur en elementen in het pand zorgen voor de verbinding tussen de drie verschillende ‘winkels’.

Kwaliteit leidend
De keuze voor dit concept is een logische. Meer dan ooit is beleving belangrijk voor consumenten. Tot een jaar of vijftien geleden bepaalden de winkeliers de markt voor de consument. Sinds die tijd zijn het de consumenten die bepalen hoe de markt eruit ziet, mede door de opmars van het kopen online. Bij CNCPT geloven ze heilig in de drie eenheid die nu is gecreëerd met de koffie en de waxsalon. Kwaliteit is daarbij leidend, CNCPT wil iedere klant de ultieme beleving aanbieden. “Kaldi is een van de grootste koffiemerken. Wij zijn een moeilijk land op koffiegebied, maar zij slagen er wel in om dit over te brengen.”

Delete is een keten van salons waar mannen en vrouwen terecht kunnen voor professionele waxbehandelingen: van een Brazilian Wax en het ontharen van benen, oksels, gezicht en rug tot het epileren van de wenkbrauwen. Delete heeft 15 vestigingen verdeelt over het land. Alle medewerkers, de zogenaamde Wax Angels, worden intensief in-house getraind - zowel vakinhoudelijk als op het gebied van service - bij de Delete Academy. De salons werken uitsluitend met wax en pre- en after care producten uit eigen lijn die speciaal zijn ontwikkeld voor waxbehandelingen. Het bedrijf telt circa 130 medewerkers en maandelijks worden er meer dan tienduizend behandelingen uitgevoerd.

In de kapsalons zelf wordt ook geselecteerd op kwaliteit. Volgens en kunnen de meeste kappers goed knippen, maar ontbreekt de kennis om goed haar te kunnen kleuren. “Daarom richten wij ons hier op. Wij hebben echte specialisten op het gebied van kleuren. Wij werken met producten van Wella, daarvoor hebben onze kappers drie tot vier jaar opleiding gehad. Ze weten alles van kleuren en kleurtheorie.” Bij CNCPT zijn kinderen, mannen en vrouwen van harte welkom voor een knipbeurt.

Educatiecentrum
Naast kapsalon wordt de ruimte op zondag ook gebruikt als educatiecentrum voor kappers uit het hele land. Bij de inrichting is hiermee rekening gehouden. Zo zijn de keukens extra ruim en is er een scherm van twee bij twee meter, waarop de theorie kan worden uitgelegd. “Zo dragen we ook bij aan de opleiding en verbetering van het kappersvak.” Kaldi voorziet de cursisten natuurlijk van koffie en thee en een heerlijke lunch. 

Iedereen is van harte welkom om CNCPT Store te bekijken.